Oryginalne felgi 18'' - problem

Jakie opony, jakie felgi-rozmiary, marki. Opinie i porady.
Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 09 kwie 2013, 10:48

Witam.
W związku z tym że zbliża sie sezon letni postanowiłem przynieść letnie koła do garażu ze schowka.
I tak je oglądam i większa część wewnatrz jest bardzo szorstka. Ma taką strukturę jakby pomalować zardzewiały słupek farbą. Czy u Was też to występuje? Proszę o informację.
Chyba że jest to brud który bardzo trudno usunąć. Jakim środkiem najlepiej to potraktować żeby się przekonać?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: marcinK » 09 kwie 2013, 10:54

ACP do Konika.
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 886
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: michal55yh » 09 kwie 2013, 11:24

Są to pewnie wżery po klockach hamulcowych. Jeśli APC nie pomoże to tylko coś silniejszego do felg.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Odp: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 09 kwie 2013, 11:31

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Też to podejrzewałem. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego nie jest to symetrycznie na całej feldze a tylko takimi fragmentami np 1/3 powierzchni. :roll:
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: marcinK » 09 kwie 2013, 11:37

Jeśli są to wżery po klockach, a może tak być, to różnie może się ułożyć (w życiu). Np. po jakiejś "ciężkiej" jeździe, zaliczona kałuża, albo deszcz i po tym zostawiłeś samochód. Z jednej części "spłynęło" a z drugiej nie, a nawet "napłynęło" i po zaschnięciu dalej "się wżerało". Ale to tylko moja teoria spiskowa :)
Są środki silniejsze od ACP, nap. IronX.
Zajrzyj tu: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... ight=ironx
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 886
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: michal55yh » 09 kwie 2013, 11:48

IronX jest super środkiem ale jest drogi. Raz go kupiłem. Felgi miały wżery, brudne itp. Wystarczyło mycie bezdotykowe (spryskanie i spłukanie) i felgi jak nowe były.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: Zibi70 » 09 kwie 2013, 14:46

Na 95 proc. te felgi są po prostu tak pomalowane. Jest na nich podkład (to szorstkie szare) nakładany na całą felgę a na to natryskowo jest kolor i clar (to przezroczyste, szkliste).

Hasło oszczędności jest Wam zapewne znane. W tańszych felgach objawiają się tym, że znaczna cześć wewnętrznej strony felgi nie jest malowana kolorem i clarem, którym maluje się "lico" felgi i to tyle. Od połowy szerokości zazwyczaj jest więc szorstka i łapie brud znacznie szybciej. Czasem skutkiem takiego malowania jest niekryjące osiadanie bazowego i claru ("zapylenie"), który po wyschnięciu przypomina fakturą papier ścierny.

Jeśli więc nie ma wykwitów świadczących o "korozji" stopu czy uszkodzeń, to nie ma specjalnie co cudować - trzeba umyć dobrym preparatem do felg i ewentualnie z wyczuciem użyć szczotki. Nie szorować za ostro bo będzie więcej szkody niż pożytku.

Obrazek
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 09 kwie 2013, 19:09

W weekend oczyszczę te felgi jakimś środkiem, może uda mi się do tego czasu nabyć IronX i zobaczymy na ile jest to brud a na ile niewłaściwie polakierowane ;) Myślicie że można to zareklamować w ASO ?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: Zibi70 » 09 kwie 2013, 20:33

Nie bardzo - to tak samo jakbyś chciał reklamować karoserię KS. Ona też jest miejscami pomalowana na tej samej zasadzie. Ponadto, to malowanie felg to jest niemal standard.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: puder12 » 09 kwie 2013, 21:09

Trochę to dziwne co piszecie. Moje 17" od wewnątrz pomalowane są na całej powierzchni jakimś jasnoszarym lakierem, nie ma chropowatych powierzchni, niedoróbek, itp. Podobno z 18" były jakieś problemy - lakier schodził z tej polerowanej części. W UK sporo felg wymieniali klientów w ramach gwarancji.

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 09 kwie 2013, 23:09

17- stki są jednolite, a 18-tki malowane od wewnątrz na czarno i fronty są polerowane. Także do zupełnie inna bajka.
Nawet w książce gwarancyjnej jest zapis że jest gwarancja na felgi 24 m-ce lub 40000 km.
Hm, zobaczę jak będzie po umyciu i wtedy rozważę czy warto wybrać się do ASO.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

mike
Uzależniony
Posty: 194
Rejestracja: 23 mar 2013, 19:12
Czym jeżdzę: Renault Master III
Gadu Gadu: 4674149
Lokalizacja: Olkusz

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: mike » 10 kwie 2013, 08:44

Jak zamawiałem w sobotę auto to pytałem o felgi 18'' i problemy jakie z nimi były , dostałem odpowiedż że do 24 miesięcy jak coś się będzie dziać to w ramach gwarancji wymienią więc zdecydowałem się na nie / mimo że czas oczekiwania na auto znacznie się wydłużył /

Wojok
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 15 maja 2011, 13:33
Czym jeżdzę: KIA Sportage
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: Wojok » 14 kwie 2013, 11:41

Ja zawsze przez "leżakowaniem" kół na lato/zima myję felgi z brudu środkiem do pianownicy . To jest środek podobny do środka do mycia plandek samochdowych . W słoiku rozmieszam ten środek z wodą i pędzelem oczyszczę felgi , spłuczę wodą i gotowe . Nie należy jednak robić za silnego rozworu ponieważ może zmatowić lakier .
KIA Sportage Black Pearl 1.6GDI , XL , LST , AW8

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: marcinK » 14 kwie 2013, 13:19

Cisco. W końcu i ja mam oryginalne 18 i u mnie też zrobiło się ciepło, więc nastąpiła wymiana kół. Pamiętając o Twoim "problemie" przyjrzałem się moim felom. Po zeszłym sezonie były dokładnie umyte i nie zwróciłem na to uwagi, ale teraz widzę, że jest tak samo jak u Ciebie. Od wewnątrz jak ręką przejedziemy po obręczy czuć jakby piasek i to bardziej z jednej strony. Na dwóch felgach więcej, a na dwóch mniej. Podejrzewam różnica - przód, tył, ale nie opisałem kół przy zdejmowaniu więc tylko podejrzewam:).
Ale do rzeczy. Ponieważ były czyściutkie to ich już nie myłem, tylko ręką (paznokciem) popróbowałem czy to schodzi, co to w ogóle jest. I okazuje się, że to nie jest pod lakierem tylko nalot na lakierze, który (jakby drobny piasek) odkleja się po potarciu paznokciem. Widocznie jakiś nalot, może z klocków, może na przodzie więcej (bo wiadomo bardziej trze), ale nie chciało mi się myć tego, więc założyłem takie, ale przynajmniej u mnie nie jest to raczej wada felg tylko coś co podczas mycia (woda, szampon) nie odpuściło. Myślę, że namoczenie ACP i pędzelek dałby radę.
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 14 kwie 2013, 22:23

Marcin, u mnie jest dokładnie tak jak opisałeś. Ja nawet pokusiłem się o przemycie jakimś środkiem do felg ale niewiele to zmieniło :( jutro wymieniam na letnie i zerknę jeszcze w jakim stanie jest zapas :)
Jeżeli jest gładki tzn że jest to typowo nalot eksploatacyjny. No cóż .... zakładamy letnie kapcie i jazda 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 16 kwie 2013, 18:42

Wczoraj wymianiałem koła na letnie, zapytałem wulkanizatora co sadzi o tym nalocie na felgach. Jednoznacznie stwierdzili że to mocno przytwierdzony brud, prawdopodobnie wymieszany z pyłem z klocków, bo zbyt nowe są felgi żeby się zaczęły utleniać. Polecili mi wymycie felg Plackiem do felg lakierowanych i to powinno pomóc. Zapas gładki i lśniący. ;)
Brakowało mi wizualnie tych 18 -stek przez zimę :lol:
Teraz tylko śmigać 8-)
A tak na marginiesie jakie dajecie ciśnienie do opon ??
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: marcinK » 16 kwie 2013, 18:51

W instrukcji jest 2,3 atm. jeśli nie jeździsz na full.
Co do felg, to też mam zapas czysty, więc nalot na bank. Trzeba będzie na jesieni popracować Konikowym preparatem.
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: cisco » 16 kwie 2013, 19:03

Wulkanizator stwierdził, że producent opon zaleca 2,5 i tyle mi też nabił.
odbierając samochód miałem nabite 2,8 albo 2,9 i było extremalnie twardo.
Co to czyszczenia felg, na jesieni zorganizujemy jakiegoś grilla i wtedy usiądziemy :pub: :soczek:
i wyczyścimy felgi 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: marcinK » 16 kwie 2013, 20:43

Jestem za .... :ok:
Odebrana po 178 dniach:)

mike
Uzależniony
Posty: 194
Rejestracja: 23 mar 2013, 19:12
Czym jeżdzę: Renault Master III
Gadu Gadu: 4674149
Lokalizacja: Olkusz

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: mike » 16 kwie 2013, 20:52

Ja w moim mimo że mam 2t masy własnej auta / osobowe / to nabijam 3,3 - koła 17'' opony 235x55 , nie wiem dlaczego ale tak jest na naklejce drzwi i pewnie chodzi o dmc auta a to jest na 3t , kiedyś w grand cherooke nabijałem normalnie 2,3 więc pewnie w sportage tak samo

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Oryginalne felgi 18'' - problem

Postautor: ZygJe » 16 kwie 2013, 21:48

Sedona ma w mojej wersji 2400kg własnej 3100 całkowitej i zalecane ciśnienie 2.4 we wszystkich kołach (235/60/17)
obstawiam, że u Ciebie jest nie 3,3 bar tylko 33psi czyli 2,5 bar. 3.3bar przy tej masie to nie było by nawet przy profilu 30 :-)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „OPONY i FELGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap